Home » Uncategorized » Įrašas World Book Day proga

Įrašas World Book Day proga

 

Šiandien viename didžiausių Švedijos dienraščių Dagens Nyheter buvo paskelbti tyrimo apie tėvų skaitymą vaikams rezultatai.

Paaiškėjo, jog tik 35% tėvų skaito savo vaikams (0-9 metų) kasdien, dar 30% skaito keletą kartų per savaitę. Tyrimas taip pat rodo, jog daugiau savo vaikams skaito labiau išsilavinę tėvai, o mamos skaito dažniau nei tėčiai.  Seniau vaikams buvo skaitoma apie pusvalandį, dabar šis laikas sutrumpėjo iki 15 minučių.

Džiaugiuosi, mūsų šeima priklauso tiems 35 procentams, kurie skaito kasdien. O ir aš ir vyras vaikams skaitome tiek pat- vieną vakarą skaito K, kitą vakarą skaitau aš. Šventas reikalas tas skaitymas mums. Su vyresnėliu į biblioteką einam beveik kiekvieną savaitę, o kartais ir dažniau. Ir knygas perkam, ir prašom, kad knygas dovanotų, kartais prisipažįstu, jog net per daug išsileidžiam pinigų vaikų knygoms.

Čia toks  savaime suprantamas susitarimas tarp manęs ir K. kad skaitymas yra šventas reikalas. Gal todėl, jog abu užkietėję skaitytojai nuo vaikystės? nes skaitymo džiaugsmas, man atrodo, yra didžiulė dovana vaikams. Viena didžiausių, kurią gali duoti.

Prieš porą dienų mano beveik trimetis paėmė ir pauostė knygą, o aš mintyse “Jė! Nagi nagi įkvėpk giliau,pajusk knygos kvapą. OOOO mano vaikas knygas uosto!” Kai pagalvoju, ką man skaitymas davė, tai dar labiau stengiuosi parodyti savo vaikams, koks tai yra malonumas.

Keletas nuorodų apie vaikų literatūrą, skaitymą su vaikais ir pan.

Panevėžio miesto savivaldybės viešosios bibliotekos vaikų literatūros skyriaus tinklaraštis Vaikas ir knyga

Vaikų literatūros informacijos svetainė Rubinaitis

17 priežasčių skaityti vaikams

SKAITOME VAIKAMS: KODĖL? KĄ? KAIP? Įrašas iš austejosblogas.lt

Skaitome su vaikais. Knygų sąrašas   Įrašas iš austejosblogas.lt

G.Gailiūtės straipsnis “Iš kur atsiranda skaitytojai?”

K.Ž.G

4 thoughts on “Įrašas World Book Day proga

  1. Po iraso pamasciau, nuo ko prasidejo mano meile skaitymui – tai kaip ne keista, ne nuo tevu – ir tevai, ir mociute turejo diiiideles bibliotekas, daug skaite ir patys ir mums – bet nuo pradiniu klasiu mokytojos – ji prigasdino mane skaityti, nes atseit klausines, o paskui jau kai pradejau, negaliu sustoti iki snd 😀 Ne is baimes, is meiles 🙂
    Mes mokykloje turejome projekta apie skaitymo skatinima, tai buvome pakraupe, kai tik 6 proc. vaiku sake, kad jiems tevai paskaito bent karta savaiteje!!!!! (cia pradinukai – 7-11 metu vaikai). L.idomu buvo, kai vaikai i klausima, kas mokykloje idomiausia, atsakydavo, kad – “mokytoja kartais skaito pasakas, knygas”. Zodziu, vaikai troksta to skaitymo is suaugusio, net jeigu jau patys skaito; tai daugiau, gal kontaktas, bendravimas, ne tik knygos turinys.

  2. Kai statistika tokia, darosi dar baisiau del bibliotekoms mazinamu lesų. Bent jau ten vaikams kas paskaitytų…

  3. Aš labai atsiprašau dėl oftopiko, bet nerealus medinis vežimas foto, mano vidurinėlio svajonė 😀

    Mes skaitom kasdien, bet dažniau tėtis, nes mažiausias užmiega šalia manęs, valgydamas. O vyriausias tuo metu pats antrame lovos aukšte skaito knygą. Įdomiausia, kad net mano vyras, prieš tai visai neskaitęs, ėmė skaityt! Po truputį, kol kas paprastesnes (pvz, HP), bet skaito!!!!

Leave a Reply

