Home » Su knygom susiję reikalai » K.Ž.G metinė 2012ųjų AtaSkaita

K.Ž.G metinė 2012ųjų AtaSkaita

Keliom dienom pavėlavusi ir aš rašau metinę atsakaitą117234396521702309_YA6Zr1N9_c

Iš viso perskaičiau 52 knygas  t.y. po vieną per savaitę (2009 – 46, 2010-71, 2011 – 50). Negaliu sakyti, jog rezultatas džiugina, bet situacija gana gera.  Bet va, jei išjungčiau televizorių, tai ta situacija būtų dar geresnė. Bet tokių planų neturiu, nes be “Downton Abbey”, “Homeland” ir “The Girls” metai būtų mažiau įdomūs.
Iš visų perskaitytų 8 buvo negrožinės.

Kalbos: Angliškai 14, švediškai 34, lietuviškai 3, rusiškai 1.

Skaitytas knygas rašė 39 moterys ir 17 vyrų.

Formatas: Audio knygos 5, e-knygos 6, tradicinis formatas -42.

Nauji draugai :2012-aisias buvau pakviesta į book club, kuriame dabar skaitome H.Murakami IQ84.

Metų geriausia: Kai kovo mėnesį mano draugė K.Ž.L atsiuntė man M.Šiškin “Laiškų knygą”, buvo jausmas, kad geresnę knygą sunkiai ar rasiu šiemet. Ir buvau teisi. Man tai metų knyga, kurią visiems rekomenduoju, skolinau mamytei, rekomendavau pusseserei ir jau buvau besiregianti rašyti laiškus švediškoms leidykloms, kad nepražiopsotų, bet pamačiau, jog vasario mėnesį ji bus išleista švediškai.

Kitos labai geros

  • L.Shriver “Pasikalbėkime apie Keviną”. Mano jausmai tai knygai labai panašūs į Anaforos, kai ji  komentaruose rašė, “, nekenčiu as jos”, bet ir man ji įtaigiausia, smarkiausia, nors neabejotinai ne tik šių bet ir kitų metų juodžiausia. Man ją net rankose nemalonu laikyti. Manau, jog tai yra puikus įvertinimas autorei, aš pati niekada nesu tokios taip gerai sukonstruotos literatūrinės tamsos skaičiusi.
  • K.Stockett “Niceville” (patiko taip, kad net H.Jordan “Mudbound” panašia tematika perskaičiau, kai užėjo postabstinencije po “Niceville”).
  • G.Harding “Painter of Silence”

Mano metų knygynis įvykis maniškėje Baltijos pusėje – knygų mugė Göteborge, kur susitikau K.Ž.L
Mano metų įvykis lietuviškame Baltijos krante – Baltos lankos išleido M.Atwood “Tarnaitės pasakojimą”.

Naujas žanras:  lietuviško termino nežinau, švediškas – album, pasakojimas, romanas iš cartoon strip. Buvau žiauriai skeptiška, bet tenka prisipažinti, jog buvau neteisi.

Nauji rašytojai: A.Kauffman – inovatorius su daugybe niekada negirdėtų idėjų.
H.Dunmore nuostabiai graži  (“Spell of Winter”  laimėjusi Orange prize  ) ir elektriška (“Talking to the Dead”) proza.

Nusivyliau: Po “So We Came to the End” labai daug tikėjausi iš J.Ferris “The Unnamed”. Idėja pasirodė įdomi, bet pati knyga nuobodoka ir nepaliko jokio įspūdžio. Perskaičiau Booker Prize  nominuota D.Levy “Swimming Home”, ir likau nieko nesupratusi. Gal tiesiog ne taip ir ne laiku skaičiau?

Skaičiau, bet nebaigiau. Prieš kiek laiko niekaip negalėjau numesti neperskaitytos knygos, užtat šiemet tai dariau gana sėkmingai ir tuo didžiuojuosi. Pradėjau skaityti Ayn Rand “Atlas Shrugged”, bet neužbaigiau. Tiek viena, tiek kita konfliktuojančios pusės yra taip nykiai vaizduojamos, kad charakteriai siaubingai plokšti, kad perskaičius trečdalį man baigėsi kantrybė, nors idėja man pasirodė labai įdomi.

“Fifty Shades of Grey” gauna akių vartymo nominaciją

Skaitymo geografija Savo pačios nuostabai daugiausia perskaičiau švedų autorių knygų (21), toliau seka UK (12), JAV (9), Rusija (4), Kanada (3), Lietuva (2), Prancūzija (1), Bulgarija (1).

Ploniausia, berods, 87 puslapiai M.Wadensjö “Gimdymo skyrius”, o storiausia L.Tolstoj “Anna Karenina”

Ko laukiu 2013-aisiais? Naujos I.Allende knygos “Maya’s Notebook” (balandžio mėn.), naujos S.Oksanen knygos ir knygos “Gernsio literatūros ir bulvių lupenų pyrago draugija” ekranizacijos (Režisierius Kenneth Branagh, girdėjau gandus, kad vaidins Kate Winslet).

K.Ž.G.

12 thoughts on “K.Ž.G metinė 2012ųjų AtaSkaita

  1. Nu, Giedre, ka galiu pasakyti – ispudinga!!! Nezinau, kaip tu sugebejai perskaityti per savaite po viena knyga ir dar visus serialus paziureti. Unblievable!!! Nu, gerai, prisiminsiu, kada tvao vaikai eina miegoti :)))

    Man labai patiko akiu vartymo nominacija 🙂
    Dar noreciau suzinoti, kodel as nieko nezinau apie K.Stockett “Niceville”? ir H.Jordan “Mudbound”. Tu gi man traukiny kazka pazadejai, ane? RRRR!!!!

    Geru tau knyginiu metu!

  2. Dėl Downton Abbey ir aš ruošiuosi užmesti knygas (užtat rankdarbiai atsigaus :), bet bijausi vėl “susirgti” kaip buvo su Lostu ir ER, o pastarasis tai 15 sezonų gal po kokį 20 serijų, nebepamenų, nes žiūrėjau paromis…

    • Anafora, kai ER baige rodyti man buvo 30. Yra 15 sezonu., tai reiskia kad puse savo gyvenimo sekiau ER. Love ER
      Downton abbey sezone yra tik kokios 8 serijos, tai labai daug laiko nereikia. Va west wing kiekviename sezone buvo apie 22-23 serijas. Va ten tai turejom ziurejimo maratona.

Leave a Reply

